Kvällsjoggen

Varit ute och sprungit nu på kvällskvisten, det blev den "gamla vanliga" rundan, den som börjar strax norr om Svampen, vid Arlas mejeribyggnader, för att sedan gå upp förbi Norra Kyrkogården/Krematoriet och avslutas strax före Korvbrödsbagarn, detta var den allra första sträcka jag en gång påbörjade löpar-"karriären" med, så den har förstås en speciell känslomässig betydelse för undertecknad, förknippad med mycket hat/kärlek hehe...känns bra också dom gånger när man fixar den och även har ork nog att fortsätta förbi korvbrödsfabriken och in i Bettorps industriområde för att sedan vända hem igen, härligt utpumpad* ;)
Korvbrödsbagarn

*Så var väl inte fallet ikväll just men en bit på vägen kom man iallafall innan orken började tryta :D

Har mp3-spelare med också, som spelar peppande musik för mig, de två som går mest är två så olika artister/band som Carola och Pantera, en härlig kombination hehe, men "Jag lever livet" med Carola och "F**king Hostile" med Pantera är låtar som driver en framåt och ger ny energi när man är på väg att ge upp hehe, som det sjungs i Carola-låten: "om jag faller, så reser jag mig om och om igen...jag fyller mina lungor och jag andas...inga vägar är för svåra för att gå, inga drömmar är för stora för att nå, så våga tro att du kan lyckas om och om igen!"

Inspirerande, helt klart; för att inte säga transpirerande hahahaha, nä nu är det läggdags, godnatt alla bloggläsare (alla två? hehe, undrar hur många som läser det här osammanhängande svamlet egentligen, natti-natti hursomhelst :-)

Kommentarer
Postat av: Pionhed

I do!

Schysst att du kommit igång, och om du passerade Korvbrödsbakarn så verkar ju takterna sitta i helt ok fortfarande. Gött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback