Dag 4 med min nya husse

Hej, jag heter Laban och är född på landet söndagen den 10:e juli (och hittades dagen efter tillsammans med mina katt-syskon) och är således inne på min 11:e vecka här i livet om man räknar från måndagen den 11:e vecka 24 (husse ringde och frågade gamla matte igår kväll, också för att berätta lite om hur det gått för oss under helgen och sådär, å så tyckte han att det kunde vara bra att veta min födelsedag när han såsmåningom ska ta med mig till vetrinären t.ex, jag behöver ju vaccineras och id-märkas och sånt såsmåningom)

Har för övrigt sovit gott även den här natten, och haft en bra morgon med frukost bestående av högkvalitativt torrfoder (uppblött i lite kattmjölk) samt en liten skål med filmjölk *mums*, sedan toalettbesök, följt av att lägga sig intill husse och tvätta sig, "sova räv" lite och sedan krypa upp i famnen och ligga där en stund, spinna högljutt och bli kliad, sedan iväg och leka järnet med alla roliga leksaker jag hittat:

image110
(Här leker jag i mitt "katt-gym" komplett med boxboll och tillgång till vatten...den där ställningen är egentligen till för att husse ska göra armhävningar, men nu är det jag som har den och klättrar runt på istället och går till anfall mot råttan på snöret :D)

...misstänker också att husse tjuvhåller lite på ännu fler grejer (kanske en studsboll t.ex.) för att inte introducera allt roligt på en gång, hmmm ;)
image109
(-Undrar när jag får min studsboll...)

Kommentarer
Postat av: Pionhed

Åh, du verkar ju vara den bästa katt-kännaren i mannaminne! =)
Häftigt att se när tålamod och beslutsamhet betalar sig, det gillar jag! Men å andra sidan, du är bland de snällaste jag träffat, så hur skulle Laban inte kunna gilla dig? Lycka till med första jobbdagen, jag följer utveckligen med spänning!
Kram Per

Postat av: Jessica P

Ah Emil och Laban! Jag ar sa sjukt avundsjuk!

2007-08-20 @ 16:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback