Vatten ska drickas i plastmugg

Det har varit en riktigt bra dag idag, Laban är inte längre rädd och springer undan, utan ligger oftast kvar och börjar spinna förväntansfullt istället när jag närmar mig och jag får till och med klappa honom, och blir det för mycket av den varan så markerar han det med hjälp av klor och tänder (som oftast brukar följas av en slickande tunga; han tror nog att mina händer är en råtta, beteendet verkar vara ungefär detsamma som när man leker med sitt infångade byte).

Ett annat litet problem som nu verkar löst är hur jag ska få honom att dricka vatten, ställt fram olika sorters skålar men det verkade inte vara någon riktig hit, någon enstaka slurk men knappast tillräckligt, istället doppade han tassen i, verkade som han var på fiskafänge. Så vad gör man, ju en plastmugg med handtag så vart det genast mycket roligare, han har nån grej att han vill kunna dra till sig det han dricker ur, märkte det redan med skålarna, att han var där med tassen och försökte dra dom till sig och med vatten i en plastmugg så kan man ju göra precis det, nästan en tredjedel av vattnet i muggen är nu upplapat såvitt jag kan jag se, så det var tydligen rätt dryckeskärl.

Efter den här helgen så skulle jag nog kunna skriva en bok snart, eller iallafall en liten handledning om hur man tar hand om och vänjer sin lilla katt vid sitt nya hem och får den att trivas :)

Imorgon ska man tillbaka till vardagen och jobbet, men det ska nog gå bra, det är ju en självständig liten krabat man bor tillsammans med, och finns det bara vatten och torrfoder och en fräsch toalett så ska det nog ordna sig tror jag, behöver ju inte heller åka direkt på morgonen, utan vi har ju hela förmiddagen fram till ungefär 12 på oss att fortsätta umgås!
image108
(Den spännande världen utanför undersöks; en trevlig detalj i den här lägenheten är att fönsten kan öppnas uppifrån så att säga, frisk luft plus spännande dofter och intryck släpps in men liten katt kan inte hoppa ut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback