Vi har bajsat

Ja, eller framförallt Laban, som verkligen var jättejätteduktig, efter att både han och jag sovit några timmar (han hittade ganska omgående det gömsle jag gjort åt honom längst in i ett av skåpen under nattygsbordet, ska ställa in en skål med vatten där också så han har det nära till hands ), så hörde jag att han började springa omkring och krafsa vilket  i katt-sammanhang ju bara kan betyda en sak, så jag tog upp honom i famnen (och han verkade inte ha något emot att bli buren, protesterade inte iallafall), satte av honom inte just i lådan men precis utanför, och minsann han gick själv i lådan och levererade ett par rejäla bajskluttar! Det är verkligen modigt, att gå på ny sorts låda och helt annan typ av sand när man bara befunnit sig knappt ett halvt dygn eller så på nya främmande stället och fortfarande är väldigt rädd och skygg för han den där stora varelsen som bor där också, ja det är rätt stort!

Kommentarer
Postat av: Pionhed

Ojoj, här har det hänt grejer! Roligt! Det var en väldigt fin katt, vilken päls!
Har du funderat på katt länge eller var det lite mer av en spontan grej?
Jag kom faktiskt hit för att se om du skall springa Åstadsloppet i eftermiddag, men du verkar vara lite upptagen med annat...jaja, jag spanar så får vi se, annars så får du hälsa Laban så mycket så ses vi en annan gång!
Kram Per


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback