Vecka 1 av 2

Första semesterveckan börjar gå mot sitt slut (fast det är ju lördag och söndag innan dess förstås) och det har varit behagligt, läsa lite bok, springa lite i skog (måste börja komma i form till Å-Stadsloppet ju, 18:e augusti är nu plötsligt inte så långt borta) och spela en del Lord of The Rings Online också förstås:

Går bra där också, lyckats vara med om och genomföra flera av de riktigt svåra grupp-uppdragen (typ Fornost och Garth Agarwen för de som ev. känner till) och som kräver att man är flera stycken som samarbetar och någorlunda vet vad man håller på med, gäller inte minst undertecknad som är en s.k Minstrel (på 41:a nivån av 50), alltså en typ av bard som spelar sånger och ballader på sin luta för att höja moralen och stridsberedskapen i gruppen, onekligen ett svettigt jobb att hålla koll på upp till fem andra personers hälsa, plus sin egen förstås, och som synes av bilden nedan (där jag är uppe i Dimmiga Bergen och slåss på egen hand mot diverse snömonster och annat) så har man typ 15 olika ballader och sånger plus diverse andra attackfärdigheter och egenskaper (allt representerat av ikonerna längst ner på skärmen), att hålla reda på:
image84

Om någon undrar så är det en häst där upp till höger, en sådan har jag köpt mig också (får man på 35:e nivån), och det kan jag förstås inte låta bli att visa upp när jag är ute och rider i det regniga North Downs:
image85

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback