Å-stadsloppet

Se där kom en inbjudan i brevlådan att springa Å-stadsloppet igen, det som sprangs förra året på den skapliga tiden 58:23 om jag minns rätt. Den stora frågan är ju nu bara om man ska köra samma 10-km sträcka eller försöka sig på halvmare-alternativet, alltså två mil *yikes*; å det som lockar med 2-milaren förutom själva utmaningen i sig är ju att man då springer förbi/genom Vattenparken vid Hjälmaren och det vore nog en rätt angenäm upplevelse, och man passerar ju inte så himskans långt hemifrån Norr då heller, så klappar man ihop vid Hjälmarstranden så är det ju bara att gå av banan och lunka hem i sakta mak via Rävgången/Rynningeviken typ, ungefär haha...åså är det ju inte förräns 18:e augusti så man har ju en del tid att träna upp sig på...värt att fundera på, indeed...

Kommentarer
Postat av: Jessica P

Klart du ska springa halvmaran, det där fixar ju du! Kanske att du kan ta hjälp av nåt träningsupplägg som finns på alla marathonsidor? Jag lovar att hejja om jag är i stan, chansen finns nämligen att jag befinner mig på Island..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback