Även du, min Laban

Så har det också drabbat Laban, mask i magen. Låg en spya på badrumsmattan och i denna fanns vad som utan tvekan var en mask (ty den rörde sig), endast en men det är ju en för mycket så nu ska det inhandlas avmaskningsmedel på apotek före jobbet så kan vi inleda kuren imorgon, jag och Laban, ska sedan avmaska regelbundet fram till ungefär ett års ålder efter vad jag förstår.

Ätit har han inte gjort idag heller på morgonen, filmjölken och burkmaten med oxkött som han annars älskar står orörd, tyder också på mask antar jag, verkar i övrigt pigg och glad, får se om han ätit något av torrfodret när jag kommer hem (plockar alltid undan färskmaten så den inte står och härsknar)

Uppdaterning: ja nu äter han av det framställda iallafall, känns betryggande.

Kommentarer
Postat av: M.J.

Märkligt beteende hos katter - om det finns en enda liten, liten matta i ett hundra kvadratmeter stort hus, så nog spyr dom på den! Hoppas det går bra att ge honom medicinen!

2007-09-17 @ 13:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback