Han är hemma igen...

...faktiskt, trodde jag förlorat honom för gott när han inte hörde av sig på över två timmar, men till sist så stod han faktiskt där i lägenheten igen, ja sen sprang ut IGEN och var uppe på staketet och var inne en sväng i grannens trädgård, men till slut så kunde jag locka på honom och faktiskt få in honom, är rätt stolt över mig själv att jag inte sprungit runt i kvarteret som hönsmamma (med hönsnät) och jagat efter honom utan att jag helt kallt satte mig och tittade på tv när han var borta som längst och försökte vara lugn och sansad, och det gav ju faktiskt resultat! Har nu också rivit bort alla hönsnät, gräskanter etc ty det var ingen idé att försöka hålla honom inne på uteplatsen, det har jag sannerligen lärt mig ikväll!!

Nu väntar jag bara på att det halsband med namn och telefonnummer jag beställt ska komma, hoppas det kommer imorgon innan helgen, vill att han ska ha halsband när han är ute och rör på sig, ger en tydlig signal till den som ser honom att det är en katt med ägare, tatueringen i örat ser man ju inte så lätt om man inte lyckas få honom att stå still och det är ju inte det lättaste, så tills halsbandet kommer så får han hålla sig inomhus iallafall :)

Kommentarer
Postat av: M.J.

Vad var det jag sa? Tycker nästan att det verkar som att dom första gångerna han kom tillbaka, och sen stack iväg igen, så var det som om han ville kolla att du var kvar - och när han hade förvissat sig om detta, så gjorde han en lite längre utflykt!

2008-04-17 @ 22:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback