Jaha, så var det...

...med dom förhoppningarna att han inte skulle få för sig att klättra över staketet. Laban höll på att ge mig en mindre hjärtattack ikväll, var plötslig framme och klättrade upp på och över staketet på två röda sekunder, kunde som tur var ta mig ut jag också, finns ett smalt utrymme mellan staketet och stängslet till grannen där jag kunde krångla mig ut så jag kunde fånga in honom igen, det är tydligt att det inte är någon idé att försöka stänga inne honom på uteplatsen, det är han en alldeles för bra klättrare för!

Frågan är nu om jag ska låta honom gå på sådana utflykter i området och lita på att han håller sig i närheten och kommer hem igen (är bara rädd att han ska springa bort sig och försvinna från mig), kanske skippa iden med gräskanten så han kan gå in och ut under staketet också trots allt, eller om jag ska hålla honom kopplad varje gång vi går ut, något han förstås inte tycker är alls lika kul som att springa fritt; suck svårt att vara kattägare och veta vad som är rätt att göra onekligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback