Laban är ute på vift

...vårt förhållande är inne i ett kritiskt skeende, han klättrade ikväll över staketet även fast jag gjort ett sista försök att med hjälp av hönsnät hindra honom från att klättra ut men se det gick inte det heller, tydligt att hans frihetslängtan är alltför stark!

Bestämde mig då för att ge upp alla försök att hålla honom instängd på uteplasten och den här gången inte heller springa efter honom i panik som jag gjort de senaste gångerna, utan låta honom på egen hand undersöka omgivningen, och se, ett svart streck dök upp utanför staketet efter ett tag och det var Laban så det är tydligt att han iallafall hittar hem, han ville dock inte komma tillbaka över staketet eller låta sig infångas så nu kan jag bara hoppas att han själv vill komma tillbaka in igen såsmåningom (ska lämna balkongdörren och sovrumsfönstret öppet inatt och hoppas på det bästa, annars får man hoppas att han hittar ett nytt hem och att någon vill ta hand om honom!

Uppdaterning: Han kom faktiskt tillbaka, stod vid altandörren och jamade, tittade på mig lite, helt otroligt, sen iväg igen och ut under staketet innan jag hann fånga in honom, så nu vet jag iallafall att han hittar hela vägen hem och fram till dörren, bara hoppas nu att han till slut vill komma tillbaka in i lägenheten också, har ställt fram ett par skålar med mat åt honom på förstutrappen!

Kommentarer
Postat av: M.J.

Det är nog ingen fara - han har ju visat att han hittar hem, och när han blir hungrig, så dyker han säkert upp! Han njuter väl av sin nyvunna frihet just nu, och han har ju en helt ny värld att upptäcka där ute! Tycker att du gör rätt som släpper honom - klart att det har sina risker, men livet är ju inte riskfritt! Håller i alla fall tummarna för att det ska gå bra!

2008-04-17 @ 21:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback