Obs, ej fotomontage...

...brukar med jämna mellanrum hitta råttan/kängurun som han brukar jaga/leka med i hans matskålar, Laban är en rolig katt:







Något mindre roligt är att han på senare tid börjat ta jobb som tapetrivare i lägenheten, han har upptäckt att dom är gjorda av papp och att det går att både bita och riva loss stora stycken om man tar tag med en klo i skarven på dom uppsatta tapeterna. Problemet är väl att han inte får tillräckligt mycket att klösa på, klösträdet jag köpte en gång räcker inte till, så han tar förstås det han hittar. Det var i och för sig 1994 som det tapetserades senast så det är ju ändå dags (ska ske vart 12:e år och är inne på 14:e nu så jag borde inte behöva betala, men men det får bli som det blir med det).

Det har för övrigt också börjat bli svårt för undertecknad att klippa hans klor, det gick bra under dom första levnadsmånaderna men nu är han för stor och stark för det. Så jag ska boka tid hos vetrinären så han får sina klor ordentligt klippta regelbundet av ett proffs, säkrare för både honom och mig. Sen så ska vi förhoppningsvis flytta till en tvåa med uteplats (jag hoppas det är målade väggar där hellre än tapeter, får se i morgon) så snart som möjligt så han kan vara utomhus mera också och få "riva av sig" så att säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback